Monday, September 6, 2010

misi bersama mya

Salam semua...
petang semalam aku plan nk buat kerepek pisang..kebetulan ada sebiji pisang tanduk yg aku bawak balik dari kampung minggu lepas tk masak2..puas aku tunggu nak goreng..last2 jadi kerepek la nampak gayanya...hehehe...smalam angin rajin mai..aku buat sket mini muffin..1st time aku buat nih..sempena merasmikan oven baru...hahaha...acik belikan untuk panaskan lauk bersahur tiap2 pagi..kesian kat aku kena bg awal sahur...huhuhuhu...ye ke bang???? sekali harung aku beli yg leh wat kek terus...aku kan jenis bukan pandai dan malas nk buat2 kuih/kek nih....tunjuk kedai lagi senang...tp smalm mya tulun aku taburkan chocolate chip atas adunan tuh...habis bersepah meja kerjaan mya..aku rasa mcm tak sedap je sbb tk bape nk naik sgt..maklumlah anak dara aku yg pukul telo...hahaha...tp tray pertama habis ke mya dan adik je...sedap la tu kot ekkkk....hahaha...

hasil mya dan aku

dan hasilnya...agak2 tknk naik gitu...

kerepek pisang tanduk...nih sebiji je tau..dapat satu bekas...mak aku beli kat kampung adalah dalam 2 sikat...agak2 dalam sesikat tu adalah 10 biji...harga 2 sikat baru rm 3.50 je!!!!!!!! kagum32x...kat kl sebiji je rm 4.50...bayangkanlah!!!!!!!

1 comments:

E-DA said...

Waahhh...bestnya dapat gadget baru, lepas ni boleh le buat muffin hari2x...pembantu setia pun dah ada nak menolong tu...hehehe

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...