Monday, September 20, 2010

cuti raya 08 - 18 September 2010

Salam semua..
Nak cite sket ttg cuti ray taun nih...hehehe...cuti taun nih panjang sket..so panjang la sket langkah kitorang..

07 September - mlm
Kitorang bertolak balik ke Jerantut..pas habis buka, semayang..dalam kol 9 kitorang bertolak..dan ari tu plak tol LPT free...hahaha....jalan clear..syok sungguh..perjalanan yang aman...sampai umah mak aku dalam kol 10 lebih..sempat lagi melantak nasi sblom tido..huhuhu...

08 - 09 September 2010
Kat umah aku tkde tempat sangat nk berjalan..so g pasar ramadhan..pastuh g beli barang2 adik aku nk kawen kat temerloh...selebihnya dok umah ilek2...puasa kan....penat..

 budak kecik nih yg paling penat..tido merata2..

10 September 2010
Raya pertama...pas beraya dengan famili, aku ngan adik2 aku g beraya umah mak sedara aku..sbb esoknya aku dah nak balik Besut...

11 September 2010
Raya ke 2 - pagi tuh kitorang bertolak balik ke Besut. Jem plak dekat machang..tensen2..sampai dlm kol 2 lebih..kebetulan mak mertua aku tk sampai lagi..dia dari Kedah...so sempat la aku ilek2 basuh kain..acik dah g umah mber dia..ada wat akikah..aku dah pancit..tkleh dah nk jenjlan...tp rupanya ada plan dah ptg tuh berkumpul umah cik Su acik...mak2 sedara dia berkumpul kat sana..so dlm kol 6 kitorang g sana skali ngan mak mertua aku...huhuhuhu..penat2 pon redah je..tp tak sia2 sbb ada laksa asam yg sangat best.....


gambar budak 2 orang dlm kete otw balik Besut

12 September 2010
Raya ke 3 - Kitorang g jenjalan umah Suzir, kawan acik..umah nih aku g tiap2 tahun..tk pernah miss...huhu..pastuh terus menghala ke rumah abah dan mlm tuh ke rumah pak sedara acik...singgah sekali umah zumi, kawan acik gak...satu usm dulu..aku pon kenai gak...dan mya plak boleh buat mcm rumah sendiri...huhuhu...mya mmg tak boleh di kawal raya tahun nih....

13 September 2010
Raya ke 4 -  Hari nih kitorang g kenduri kawen kawan acik...tp sebelum g umah orang kawen, sempat kitorang nyinggah kat pantai dulu..tp time tuh dah panas...kempunan mya nak tgk air laut...huhuhu....lain kali la...pas g pantai kitorang g beraya umah pak sedara acik dulu...dekat2 dengan umah mber dia tuh...pas tu baru kitorang g umah orang kawen...tp panas tak hengattt...ptg tuh acik kuar lagi jumpa kawan dia...aku dh pancit..dia bawak mya je...kalu ikutkan mmg ramai kawan dia..tk larat aku...huhuhu...
malam tuh acik balik KL sbb esoknya ada miting urgent JKR...huhuhu...macam2 daaa..time raya pon ada miting...tak paham32x



14 September 2010
Raya ke 5 - Huby tkde...so hari nih aku ikut mak mertua ngan adik ipar aku g Dungun...jalan2 umah makwe dia...hehehe..aku ingatkan dekat2 je..rupanya 4 jam..huhuhu...mya ngan adik dah ngamuk2 sampai tuh sbb nak tido....tp makan best...makan nasi ayam dan nasi dangang...siap bawak balik mangkuk tingkat lagi.....hehehe....smpai umah dalam kol 6 lebih....mlm nih acik balik Besut dah....hehehe...

15 September 2010
Raya ke 6 - Ari nih ada open haus jiran blkang umah...so kitorang g aa dalam kol 2 lebih...pas makan2 kitorang g jenjalan cari bunga telo adik aku kat Jerteh...pastuh acik ajak aku makan mee rebus bawah jambatan..kedai dia hanya jual mee rebus semata2...nak oder air milo utk mya pon dia kata tk sempat nk buat..hohoho...ada air suam je atas meja..1st time dengar kedai tk sempat nk buat air...sbb ramai sangat orang...mee dia nk kata special tk de pon..tp ok la....tarikan dia mak aiihhhh....tp huby aku tkleh makan sngt..sbb sayur banyak...hahahaha...sayur lagi byk dari mee...


16 September 2010
Raya ke 7 - Hari nih syiok....kitorang g rantau panjang..sempat la ku beli 3 helai tudung bawal...mya plak beli bantal ulat, jajan dan mainan...tp mainan dia abah tertinggal..tk tau tinggal kt mana..agaknya masa dia beli jersi kot...hehehe...sian mya..tkpe nnti abah ganti lain...
pastu otw balik, kitorang singgah kt nasi lemak burung puyuh...best32x...smpai umah mlm suda....


17 September 2010
Raya ke 8 - Ari nih kitorang g umah tok acik..mkn2 kat sana..pastuh dlm kol 2 gerak ke rumah pak sedara dia plak kat pasir putih gak...kitorg kat situ smpai mlm sbb mkn2 kat situ..balik umah zzzzzzzzzz.....esok kitorang akan bertolak balik ke KL.............

18 September 2010
 Hari nih kitorang bertolak ke KL ikut jalan pantai....so dapatla singgah mkn sotong/udang dan ikan celup tepung.....syok sangattt....
otw tuh kitorang sempat singgah kuantan umah mak sedara aku...ada wat open haus...pas mkn2 baru btolak balik KL..sampai KL kol 9 lebih.....mmmmm...home sweet home....pas tuh mandi2...zzzzzz...


itulah rentetan aku masa cuti raya ari tuh...hari2 ada aktiviti...mmg sangatttt syok...nnti raya taun depan kalu umo panjang kita jumpa lagikkk....

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...