Monday, May 24, 2010

entry untuk wanita sahaja..

salam...
last week aku amek injection untuk perancang..memula dulu aku amek pil.misi klinik kat umah aku yg bagi masa dok pantang dulu.tp aku bukanlah seorang yg disiplin gitu..selalu culas..kadang2 ado.so aku berhasrat utk inject la plak pas nih utk tapisan keselamatan..keh32x..masa mya hari tuh aku amek inject gak.tp sakitnya mak aiihhh...2 hari tk ilang.tu yg aku serik.tp aku terpaksa le gak amek lagik..kalu nih aku amek kat klinik kita je..sakit sket je..tp still terasa dlm 2 hari gak..next bulan 8 lak..org kata inject nih badan naik.tu yg aku risau..dah la badan sedia tembun..kalu naik lagi tk ke naya..nk turun sket punya susah daa..


dulu aku amek pil nih..masa mya pon aku amek inject sekali je..pastuh amek pil..tp hanya sempat beberapa kali je..sbb acik kata takut side effect dia nnti.so aku pepandai sendirik je..smpai dapat pya..:).skang dah mula ngelabah balik carik perancang..takut tersasar lagik..mau rilek dulu 2-3 taun..


ramai gak yg amek implanon.tp aku seriau...........................................


next inject...tgk la kalu aku nk ke tak....ngeh32x

4 comments:

cik puan akish said...

salam..saje tetibe nk interpram pule...me penah try mkn pil...so far bdn me maintain saje..sis try mkn yg ane eh????pil neh pon ade brand2 dia...ahahah..kate doc me...kalo pil yg murah tuh snng brat bdn nek..if amek yg mhl sket tu cm YASMIN..insyallah...bdn x nek..tp..tu la 1 je yg me x suke mkn pil neh...me tade napsu..ehehehheh..cian en hubby...dok termenong masok air...pasal me wat bodoh aje..tp bab tang cocok pule..me x penah lak try..takot mau cocok2...and now..me tade gune ape...tegar..mau plan sdn bhd..hopefully..tade la yg terlepas..!!eeggeg..:p

mamamiya said...

cik puan akish;sy dulu amik yg rege 38 hengget tuh...ape dah namanya..tk hengat...huhuhu..bb sulung dulu makn pil noriday..sbb nyusu..takut susu kurang kenkononnya..tp mkn pil lain pon susu cm biasa gak..hari2 bengkak..skang nih pon bengkak lagi kalu tk nyotnyot balik keje..ngeh2...cucuk nih sakit sket..2 hari terasa sengal..tp tahan 3 bulan..tu yg syok tuh..:)

Nana said...

ecah,
aku dulu amik inject tu. tapi tak suke sebab ade stain selalu. eh! lama nye ko sakit inject tu. apesal aku tak pon. hmmm..aku la ni dok makan pil mercilon saja. aku nak amik uicd ari tu tapi bila doctor tu explain ttg kebolehpregnant aku cuak. terus cancel :) so la ni mercilon saja. murah saja myr20++ aje.

mamamiya said...

mard;awat aku rasa sengal 2 hari..sabtu tuh aku ade lawan boling. gila terasa balik tuh..jln pon senget2..huhuhu...uicd mmg ada kebarangkalian ngandung..lagipon nnti tk selesa..ngeh32x..aku tkleh amek pil nih..aku jenis ingat tk ingat..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...