Friday, April 23, 2010

sekadar berkongsi..

salam semua....semalam aku kepasar malam koperasi polis...tgh syok2 beli tetiba aku dikejutkan dengan satu suara manusia yg sedang marah anak dia...aku menoleh..aku tgk sorang hamba Allah..ala2 rock gitu sedang dukung anak sorang dan sorang lagi anak dia ngekor dari blkang dengan muka yg amat sedih...budak tu dalam umo 3 tahun kot..agak2 sebaya dengan anak aku mya...budak laki..adik dia mungkin dlm umo setahun kot...bapaknya sedang marah2 budak tuh..apa yg jelas di telinga aku ialah; 'suruh jaga adik sorang pon tk boleh harap' dan dia menjerit marah pada anak dia tuh...dengan kasar dia angkut anak yg sorang lagi tuh dan abgnya yg umo 3 tahun td mengekor dari blkang tanpa dipedulikan oleh si ayah...dan diorang melintas jalan nk ke seberang pasar mlm...wpon jalan kecik tp still ade kete yg lalu alang....aku terpandang raut wajah comey budak tuh...sedih sgt...mcm nk menangis....kesian..sgt2 sedih aku rasa..nape buat budak cm tuh..umo 3 tahun mana leh harap apa2 lagi..aku carik2 gak kelibat mak diorang tp tkde...aku letak barang yg aku nk beli td dan terus ke kereta...aku tknk tgk apa kesudahan budak tuh...sungguh aku tkleh tgk budak2 kena marah cm tuh...wpon diorang budak tp aku tahu diorang pon dah reti rasa sedih dan malu bila ditengking depan org ramai cm tuh...moga2 aku tk dipertemukan lagi dengan kejadian cm tuh lepas nih...aku teringat2 smpai umah..sedih sesangat..

kepada ibubapa diluar sana............anak amanah Allah...tolong lah....sayangi anak2 anda semua....even binatang sayangkan anak..inikan kita yang tuhan kurniakan akal dan fikiran...wallahualam...

2 comments:

iekaaziz said...

pernah gak tgk kejadian cmtu..
sian budak tu.. kite yg tgk xsampai hati..huhu

Nana said...

kesian budak tu..sedih lak aku baca citer ko ni. kesian dia, malu+sedih. mesti die rasa parent die tak syg die kan...agak tak waras ye ayah budak tu. manalah boleh nak harap budak umor 3 tahun jaga baby...iskhhh!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...