Thursday, October 7, 2010

cerita


Salam semua...

CERITA1
nak cerita sket perkembangan anak aku nama upi nih...hehehe...tgk dlm gambo macam org dah beso...ni aku snap smalm masa tgk cite 'chinta'...hehehe..best je..selak suar garu2..huhuhu....skang dia dah pandai jalan..dah jauh gak la boleh jalan tanpa bantuan org lain..bila dah pandai jalan, dia dah boleh main sorang2 sambil jenjalan...senang sket keje aku...:)
 tp skang selalu gaduh ngan mya...apa yg mya main dia pon nak main gak..kalu mya tk kasi, dia dah pandai gigit2 dan cepuk mya...mya cm biasa...sentiasa mengalah...kakak yg baik...:)



CERITA 2

Pagi tadi ada tklimat dan intbiu student unuk kemasukan 2011 bagi penerima bantuan sekitar KL. aku penemuduga meja 5. macam2 orang yang datang intbiu...semuanya yg susah2 belaka..sedih aku tgk..dan yg paling berkesan di hati aku bila ada sorang budak yg aku temuduga tuh datang...muka sangattt baik..perwatakan, tingkah laku sangat sopan..budak lelaki..keje stensen minyak..anak sulung dari 6 beradik. baru pas habis spm. ada terima tawaran ipt tp terpaksa tolak sbb takde duit..mak ayah dalam proses nk berpisah dan ayah selalu kuar petang balik pagi...dan pernah pukul mak dia dan tolak mak dia sampai kena operate 2x tulang blkang..semua adik sekolah lagi...adik paling kecik umo 3 tahun..seih aku dengar cerita dia kerja untuk bagi duit kat mak dia..ayah tak hirau kan keluarga...dia nak masuk belajar balik utk bantu mak dia nnti...mak tak kerja...harap pad bantuan baitulmal semata2..dulu masa belajar pon dia dapat bantuan dari baitulmal tp dia kongsi ngan adik dia sbb adik dia tak dapat biasiswa...tp alhamdulillah...dalam keadaan tekanan hidup dia macam tuh, dia sabar..tk memberontak macam orang lain..aku cukup terharu dengan budak nih...bilap andangkan mak dia kat blkang rasa mcam nak nagis aku...huhuhu...aku berdoa agar suatu hari nanti tuhan akan bagi dia sekeluarga sinar bahagia dunia dan akhirat...amin.....

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...