Thursday, June 10, 2010

just share...

salam semua...
aku terbaca metro semalam yg kes anak umo 11 tahun lari sbb tak tahan dibelasah mak bapak diorang...masih ade mak bapak yg sanggup belasah anak..apa tk ada hati dan perasaan ke diorang nih?anak kandung plak tuh..kita nk jentik anak pon sayang...sungguh kesian dengan manusia zaman sekarang yang selalu bertindak tk guna akal..lebih dari binatang lagi...dah la manusia nih dok area sentul...agak dekat dengan umah aku...kalau aku diberi peluang untuk bertanya kepada 2 manusia itu, aku tanya nape diorang buat mcm tu kat budak2 tuh?tk de rasa belas ke?aku rasa zaman sekarang ramai orang yg dah kena sakit mental agaknya...desakan dan tekanan hidup...duduk kt kl nih macam2 leh jadik...tekanan hidup kalau mental tk kuat gini la jadiknya...anak2 yg jadik mangsa...yg peliknya manusia2 sebegini dikurniakan ramai anak untuk di belasah sedangkan ramai lagi org2 diluar sana yg nak anak tp Allah tak bg rezeki lagi...kt tempat aku pon ramai yg nak anak lagi tp tu lah...rezeki tk ada...yg ada anak nih jaga lah amanat korang tu bebaik...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...