Thursday, July 16, 2009

tentang budak kecik nama miya..............

pagi nih aku pening2 lalat sket...ntah bakpe...pagi2 lagi dah turun naik tangga opis...ceq penat..byk keje perlu aku settlekan sebelum aku bersalin nih...sbb sepanjang aku pantang, pembantu aku akan tinggal sorang2 untuk cover budak 2 sem...tak ke haru tuh...pmbantu aku sorang lagik lom dapat dipastikan bila akan mai.huhuhu...skang aku tgh penin2 lalat...so aku rehat sat sambil update tang budak kecik yang byk sangat mulutnya nih...



ni lah budak kecik nama miya...ptg smalam aku g amek umah mak dia baru bgn tido..mood tadak...pastuh tknak balik plak..jenuh aku mujuknya...last2 ajak g kedai baru ndak..masuk kete dah tanya 'duit meyah miya mana?'huhuhu...duit merah yang dimaksudkan itu ialah duit 5 hinggit...tak reti lagik nak bezakan hijau ngan merah..yang dia kenal warna pink je..duit 5 hinggit adalah duit fav.dia...orang lain tkleh pinjam...huhuhu...
pastuh g kedai runcit panel la...apalagi...ptg smalam ngamuk nak beli BEN 10..aku pon tak tahu la mana dia blaja benda2 ben 10 nih...aku tanya dia reti tak mainnya?dengan kompident dia tunjuk kat aku cara nk guna benda alah tuh...itulah anak2 zaman skang....cepat tol diorg...kalah kita..aku pon belilah..dlm kete dah pakai benda tuh...hehehe..bg aku takle best sangat pon...budak2 la kan...



sampai umah mandi luh sbb umah mak td tk sempat nk mandi baru bgn tido...pas mandi carik lagi jam ben 10 dia...hehehe..nnti nk tunjuk abah katanya..pastuh sebok dok tanya aku abah mana..abah balik lmbat tiap2 rabu sbb g main futsal luh..dalam 7 lebih baru balik..sebok tak sabar nk tunjuk kat abah dia...sambil2 dok ngomel abah lambat..

sementara tunggu abah balik sempat lagik g bukak peti pastuh bawakkan aku yogurt sebotol...dia suruh aku tuangkan dalam botol dia..isk2...benda yg aku tak bagi minum tu la yang dia ndak...nk minum yogurt rendah lemak untuk org2 tuanya minum...aku tak bagi dia ngamuk..last2 aku bg gak..dah habis stengah botol baru dok tersadai cenggini....



hehehe...kejap je dah besar anak aku...mulut ngalah mak nenek...sampai tak terjawab aku..skang aku stat ngajo dia ngaji lak...kira dah pandai sket2..baca doa tido dah pandai dah..tiap2 mlm baca sblom tido..hehehe..skang tgh train hafal doa mkn lak...

pagi td bgn 1st benda yagn dia tanya..mana ben10 dia?mmm...pastuh pakai g umah mak..singgah jap kedai bkang beli kuih...ade org tego dia dan pegang ben10 dia...pastukan..org tuh kena marah...hahaha...anak aku sorang nih bekeng bangat!!!!

bestkan dapat tgk anak membesar depan mata..satu kepuasan bg aku...hehhhe..

dan skang aku tgh menghitung hari untuk deliver 2nd baby...badan pon dah tembun..pasnih tak tau cmno ceq nak kurus balik...harap2 semuanya akan berjalan seperti yang dijangkakan.......AMIN.......


aku skang dah tembun...................

2 comments:

Nana said...

muka miya copy-paste muka ko ye ecah.hehehe..nampak berisi la miya, bape berat dia?

mamamiya said...

hehehe...muka cam aku..perangai pon cam aku gak..skang dah kuat makan lepas baik demam dulu. seleranya mak aiii...dulu maintain 10kg..skang aku tk timbang lak..nnti balik kang aku suh dia naik timbang balik...hehehe...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...