Monday, April 27, 2009

kaum hawa

dari minggu lepas aku tertarik dengar lagu nih..hampir setiap pagi otw aku g keje mesti ada lagu nih kat sinar...entah bakpe lagu indon nih kita dengar sekali dah jatuh hati...hehehe...
mungkin aku dah jadi isteri orang..(emosi sket)..maka aku sentiasa waspada dengan semua nih…yelah…sape tk sayang suami kan?hehehehe…..lagu dia direct..tkyah nak kias2 dan pakai bahasa bunga2..tu yang aku suka..lagu kita byk kias2..so maksudnya tak sampaia sbb tak jelas apa yang nak diluahkan...kalu korang dengar lagu nih(esp.pompuan sbb laki nih bagi aku perasaan diorang keras...diorang tak paham apa yang pompuan rasa..)mesti korang suka...bagi aku sape2 yang tempias kena dengan lagu nih aku harap2 diorang akan kembali ke pangkal jalan dan berfikirlah secara rasional...first time aku dengar lagu nih..aku mula2 rasa nk maki je pompuan mcm nih..tp bila aku dengar lirik yang dah akhir2 tuh...aku kagum dengan pompuan yang sedar dan sanggup mengalah demi kebahagiaan orang lain...wanita-wanita di luar sana...satu aku nak pesan....cinta tuh memang syok (esp.cinta terlarang)..lagi syok bila kita dapat buktikan kita yang terbaik dan terhebat…tapi ingatlah…kita tak sentiasa berada di atas..suatu masa nanti…pasti ada balasan yang menanti..berbahagia di atas derita orang lain mungkin satu kepuasan..tp itu cuma di dunia..janganlah meletakkan perasaan dihadapan akal…
bukan aku menidakkan poligami….tapi setidak2nya fikirlah perasaan mereka yang terluka…bayangkan jika ia berlaku pada kaum keluarga kita sendiri..…

ni lirik lagu yan aku ckp tuh….wanita di luar sana…nilai2 kan lah…jgn perkara sama berulang pada anda suatu hari nati hanya disebabkan bertuankan nafsu ketika masih di usia muda…

Hampir saja aku meragukan semua
ragu apa? aku bisa bahagia
denganmu sayang ternyata ku senang..
namun kau tak sendiri ada dirinya
kita saling mencinta tak ingin putus
kita ciptakan cinta yang terlarang..

ku digauli rasa salah
namun tak inginku hentikan
bersamamu aku merasa
ku pantas bahagia..

dosa itu di depan mata
ku menyakiti kaum hawa
dia yang tlah lama denganmu
dan masih denganmu uh..
masih saja denganmu..

namun kau tak sendiri ada dirinya
kita saling mencinta tak ingin putus
kita ciptakan cinta yang terlarang oh..

ku digauli rasa salah
namun tak inginku hentikan
bersamamu aku merasa
aku juga pantas bahagia..

ku tak ingin jadi isteri yang muda
ku juga tak mahu kau lepas dia
biar saja aku yang pergi kasih
semoga kau bahagia..

video

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...